Kada igra ima više opcija!

Danica Manojlović | 13.04.2018. | 11:27

OVA MAMA JE GEJMER: Kada igra ima više opcija! Kolumna Danice Manojlović

HI-TECH         0

Obožavam igre koje imaju opcije da menjaju kraj u zavisnosti od vaših odluka. Dobar ili loš, pravi ili pogrešan, tačno ili netačno, srećan ili tužan… Kao i život. Sve odluke koje donosimo nam menjaju sudbinu a da toga nismo ni svesni. Nekada posledice nekih odluka saznamo i osetimo brzo, a nekada su potrebne i godine da shvatimo šta nam je određeni izbor doneo

Meni je ova kolumna donela neka nova poznanstva, uspela sam da gejming približim ljudima koji o njemu nisu ranije mislili ali i započela priču o gejming sekcijama u školama.  Po komentarima na forumima i mailovima koje dobijam, znam da su mišljena podeljena ali tako je uvek kada se pokušava sa nekim promenama. Neki u svemu vide loše, drugi se plaše a jedan deo je uvek spreman da se bori za ono u šta veruje. A mi smo nekako specifični pa čak i kada imamo isti cilj, uvek neko ima neki komentar ili mišljenje i voli da sedi za kompjuterom i komentariše, umesto da i sam proba da nešto uradi. Ja sam za to da svako ima pravo da kaže šta misli, ali se divim ljudima koji mogu da promene mišljenje i kažu da su pgrešili. Tako je i sa igrama, neke ste unapred proglasili lošim ili vama dosadnim, a onda vas iznenade i provedete sate igrajući je. A neke igre opstaju godinama i „prelaze sa kolena na koleno“. Prva asocijacija na takcu igru je Super Mario.

I to je igra kojoj ću posvetiti današnji tekst.

Ali… samo za trenutak ću izabrati opciju PAUSE i posvetiti još par rečenica gejmingu u školama. Pre par dana sam u svom inboxu dobila mail za koji sam prvo pomislila da je neki spam ili slično, a onda sam više puta ispočetka čitala obaveštenje i zaplakala od sreće. To je osećanje koje se retko dešava ali verujte mi kada kažem da mu nema ravnog. MCV’s Women in Games Awards je objavio listu Games Campaigner of the Year i obaveštena sam da sam ušla u finale. OVA MAMA JE GEJMER i Gejming u školama su prepoznati kao specifičan način promocije gejminga čak i u svetu. Proglašenje pobednika je za mesec dana ali se ja svakako osećam kao pobednik samim ulaskom u ovo finale. Pravi pobednik ću biti kada od septembra gejming sekciju budu realnost u nekim školama.

Promo

Mario Bros je platforma igra prvi put izdata davne 1983. godine od strane kompanije Nintendo a napravio je Shigeru Miyamoto,  i na osnovu nje je 1985 izašla igra Super Mario Bros. Ideja igre su dva brata, Mario i Luigi koji se bore protiv „čudovišta“ tipa Shellcreeper-koja samo šetaju, Sidestepper –kojima je potrebno dva udarca da padnu, Fighter Fly – koji se pokreću skakanjem i Slipice – koji pretvaraju platformu u klizavi led. U poređenju sa danasšnjim grafikama u igrama sve ovo deluje pomalo smešno ali je još uvek zarazno. Sada je u modi sve što je retro pa i ne čudi izbacivanje sličnih verzija na NES konzolama. Interesantna je činjenica da je Mario nastao prvo kao lik hit igre Donkey Kong, jedne od najbitnijih igara u istoriji zlatnog doba arkadnih igara, a neki tvrde da je to ujedno i najpopularnija igra svih vremena. Da ne zaboravim, prva ideja za DK je bio Popaj i nacrti za igru su pravljeni sa njim.

U Donkey Kongu je Mario umirao kada padne sa velike visine i Miyamotou je to smetalo pa je poželeo da mu da mogućnost da pada sa bilo koje visine.

Isto tako, stolar je po njemu bilo dosadno zanimanje za pravljenje nove igre, pa je rešio da Mario postane vodoinstalater a da cevi budu lajt motiv igre. Jackie Chan i prodor kung’fu filmova je bio inspiracija za pokrete.

A toliko prepoznatljiv kačket koji Mario nosi je nastao samo zbog toga što Shigeru Miyamoto nikako nije mogao da nadje pravo rešenje za Mariovu frizuru.

Mario je dobio ime po Mario Segalu, čoveku koji je izdavao kancalarije Nintendo kancalariji u Americi i koji je zapamćen po upadanju I prekidanju bitnog sastanka kako bi tražio naplatu kirije.

Kako su Mario i Luigi poznati kao “braća Mario” znači da je njegovo pravo ime Mario Mario.

Interesantna je i činjenica da je Super Mario pozajmio elemente igre The Legend of Zelda iako je ista igra izašla par meseci posle Maria. Isti tim je jedno od objašnjenja.

Ideju za čudovišta na lancu, Mizamoto je dobio na osnovu trauma iz detinjsta I napada psa, koji je srećom bio vezan lancem.

1990. godine su istraživanja pokazala da deca u Americi pre prepoznaju Maria nego Miki Mausa.

Ženski lik, Peach se pojavljuje više nego ijedan drugi ženski lik u istoriji igara.

Birdo je jedan od prvih transdžender likova u igrama.

Super Mario Sunshine je igra za koju je dokazano da poboljšava socijalne veštine i osposobljava igrače da pružaju više pomoći drugim ljudima. Za Mario igre važi mišljenje da poboljšavaju motoriku, memoriju, strateško planiranje i orijentaciju u prostoru.

Mario Party game za  Nintendo 64 je igra koja se toliko igrala da su ljudi dobijali rane na prstima od okretanja džojstika. Bilo je tu osipa, posekotina, žuljeva ali i ukočenosti. Zbog toga je Nintendo rešio da korisnicima u Americi da i rukavice za korišćenje I to ih je koštalo oko 80 miliona dolara.

Sada kada imate neke osnovne I interesantne podatke o ovom najpopularnijem vodoinstalateru, nadam se da ćete pokušati da porodično odigrate neku od igara u ponudi na našem tržištu. Naravno, odvojite određeno vreme za to, pazite da se ne preteruje i pokušajte da deci objasnite šta i kako raditi. Ili će oni vama…

Sigurna sam da ćete uživati i glasno se smejati svojim dogodovštinama.

Igranje nije bauk, može biti lepa zabava a na vama je da decu samo usmerite kako.

www.indijankadanka.com

Comments

comments