Jedna od glav nih tema gejming industrije prošle godine je svakako priča o čudnim i nepristojnim dešavanjima u kompaniji Activision Blizzard. Napisano je dosta vesti, tekstova, komentara i svakakvih potrebnih i nepotrebnih mišljenja i informacija o tome kako se i šta dešavalo u toj kompaniji. Ali hajde samo ukratko.
Kada je kalifornijska agencija za pošteno zapošljavanje tužila Activision Blizzard, jedan od najvećih studija za video igre na svetu, 20. jula, nije bilo baš neko iznenađenje čuti optužbe o sistemskoj rodnoj diskriminaciji i seksualnom uznemiravanju u kompaniji. Nije bilo šokantno čitati o muškim rukovodiocima koji pipaju svoje koleginice, ili se glasno šale o silovanju u kancelariji, ili potpuno ignorišu žene za unapređenje. Ono što je bilo iznenađujuće je da je Kalifornija uopšte htela da istraži Activision Blizzard, imajući u vidu da su ova pitanja naizgled prisutna od njenog osnivanja 1979. godine.
Activision Blizzard je publisher vredan više milijardi dolara sa 9.500 zaposlenih i spiskom popularnkih franšiza, uključujući Call of Duty, Overwatch, Diablo i World of Warcraft. 20. jula, Kalifornijsko odeljenje za pošteno zapošljavanje i stanovanje podnelo je tužbu protiv Activision Blizzarda, navodeći da su rukovodioci godinama negovali okruženje mizoginije i vladavine momaka iz bratstva, kršeći usput zakone o jednakim platama i zakone o radu. Ovde se radi o više od prljavih šala u sobi za odmor, tužba je naglasila jasne razlike u zapošljavanju, nadoknadi i profesionalnom razvoju između muškaraca i žena u Activision Blizzardu, i oslikava sveprisutni seksizam i otvoreno zlostavljanje na radnom mestu. Ukratko, evo osnovnih navoda:
- Samo 20 odsto svih zaposlenih u Activision Blizzard-u su žene.
- Najviše rukovodeće uloge obavljaju isključivo belci.
- U celoj kompaniji žene su manje plaćene, sporije napreduju i otpuštaju se brže od muškaraca.
- Kadrovi i rukovodioci ne shvataju ozbiljno pritužbe na uznemiravanje.
- Naročito su obojene žene pod mikroupravljanjem i zanemarene zbog promocije.
- Rasprostranjena kultura momaka iz bratstva podstiče ponašanje poput „puzanja kockamacube crawls“, gde zaposleni muškarci pipaju i seksualno uznemiravaju koleginice na njihovim radnim mestima, stolovima.
O ovome sam na blogu napisala dva teksta i rešila da treći ostavim za neka druga vremena jer sam sigurna da neki možda nisu dovoljno otvoreni i spremni da čitaju o onome što se dešava kod nas. Bilo je tu prijateljskih saveta, mizogenih komentara a i isplivale su neke muške fobije ljudi od kojih se tome nisam nadala. O istraživačkim novinarima koji ne govore o onome što im se dešava ispred nosa jer to povlači za sobom rizik gubljenja pozicije, ne želim da trošim reči. Koliko je licemerno navlačiti ljude na polemike o Activisionu i govoriti o svojim mišljenjima na osnovu čitanja tuđih tekstova dok se u isto vreme smeješ #nisamprijavila? Veoma licemerno i jadno, ali ovaj skandal je sam po sebi takav pa su se mnogi prepoznali i krenuli sa onim “napad je najbolja odbrana” pa bolje o Activisionu nego o nama.
Ali, da li ste u nekom momentu, kada je juče objavljena vest o kupovini Activision Blizzard je pomislili da je neko namerno dodao “ulje na vatru”?
Meni je to prvo palo na pamet!
Tri milijarde ljudi danas aktivno igra igrice. Tu je i čitava nova generacija koja je ogrezla u radostima interaktivne zabave. Svi znaju da je gejming sada najveći i najbrže rastući oblik zabave. Čini se da se sve zna a onda shvatimo da je gejming industrija koja nas neprestano iznenađuje. Tako je bilo i juče. Microsoft Corp. je najavio planove za kupovinu Activision Blizzard Inc. lidera u razvoju igara i izdavača interaktivnog zabavnog sadržaja.
Ova akvizicija će ubrzati rast Microsoftovog poslovanja sa igrama na mobilnim uređajima, računarima, konzolama i cloudu i obezbedićeosnove za metaverzum. Microsoft će kupiti Activision Blizzard za 95,00 dolara po akciji, u gotovinskoj transakciji u vrednosti od 68,7 milijardi dolara, uključujući neto gotovinu Activision Blizzarda. Kada se transakcija zaključi, Microsoft će postati treća najveća svetska kompanija za igre na sreću po prihodima, iza Tencenta i Sony-ja. Planirana akvizicija uključuje kultne franšize iz studija Activision, Blizzard i King kao što su „Warcraft“, „Diablo“, „Overwatch“, „Call of Duty“ i „Candy Crush“, pored globalnih eSport aktivnosti kroz Major League Gaming. Kompanija ima studije širom sveta sa skoro 10.000 zaposlenih.
Bobby Kotick će nastaviti da radi kao izvršni direktor Activision Blizzarda, a on i njegov tim će zadržati fokus na podsticanju napora za dalje jačanje kulture kompanije i ubrzanje rasta poslovanja. Kada se posao zaključi, Activision Blizzard će o poslovima slati izveštaje Phil Spencer–u Izvršnom direktoru Microsoft Gaming. „Igre su najdinamičnija i najuzbudljivija kategorija zabave na svim platformama danas i igraće ključnu ulogu u razvoju metaverzalnih platformi“, rekao je Satya Nadella, Predsednik i Izvršni direktor Microsofta. „Dosta ulažemo u sadržaj svetske klase, zajednicu i cloud da bismo započeli novu eru igara koja stavlja igrače i kreatore na prvo mesto i čini igranje bezbednim, inkluzivnim i dostupnim svima.
“Igrači širom sveta vole Activision Blizzard igre i verujemo da kreativni timovi imaju svoj najbolji posao pred sobom“, rekao je Spencer, Izvršni direktor Microsoft Gaming. „Zajedno ćemo izgraditi budućnost u kojoj ljudi mogu da igraju igre koje žele, praktično gde god požele.”
„Više od 30 godina naši neverovatno talentovani timovi stvarali su neke od najuspešnijih igara“, rekao je Bobby Kotick, Izvršni direktor Activision Blizzard-a. „Kombinacija talenata Activision Blizzard-a svetske klase i izvanrednih franšiza sa Microsoft-ovom tehnologijom, distribucijom, pristupom talentima, ambicioznom vizijom i zajedničkom posvećenošću igrama i inkluziji pomoći će da osiguramo naš kontinuirani uspeh u sve konkurentnijoj industriji.”
Mobilni gejming je najveći segment u igricama, sa skoro 95% svih igrača širom sveta koji uživaju u igrama na mobilnim uređajima. Kroz velike timove i naprednu tehnologiju, Microsoft i Activision Blizzard obećavaju da će osnažiti igrače da uživaju u najatraktivnijim franšizama, kao što su „Halo“ i „Warcraft“, praktično gde god požele. Dodatno, sa igrama poput „Candy Crush“, Activision Blizzard sa svojim mobilnim poslovanjem ima značajno prisustvo i pruža priliku za Microsoft u ovom segmentu koji se neverovatno brzo razvija. Ova akvizicija će podržati Microsoft-ov Game Pass portfolio sa lansiranje igara Activision Blizzard u okviru Game Pass. Ova usluga je dostigla brojku od preko 25 miliona pretplatnika.
Sa skoro 400 miliona aktivnih igrača, Activision Blizzard je mesečno u 190 zemalja i ima tri milijarde dolara franšize, pa će ova akvizicija će učiniti Game Pass jednom od najprivlačnijih i najraznovrsnijih linija sadržaja za igre u industriji. Po zatvaranju posla, Microsoft će imati 30 internih studija za razvoj igara, zajedno sa dodatnim mogućnostima za izdavanje i esport produkciju. Transakcija podleže uobičajenim uslovima zatvaranja i završetka regulatornog pregleda i odobrenja akcionara Activision Blizzard-a.
Očekuje se da će posao biti zaključen u fiskalnoj 2023. godini i da će se po zatvaranju povećati zarada po akciji. Transakciju su odobrili upravni odbori Microsofta i Activision Blizzarda.
E sada, koliko sve ovo podleže pričama o monopolu a koliko baca neko malo drugačije svetlo na dešavanja od prošle godine?
Da li su sve informacije i suđenje pokrenuli prodaju ili je ideja o prodaji pokrenula suđenja?
Poslušajte online sastanak o ovoj temi na LINKU.
Discover more from Indijanka Danka
Subscribe to get the latest posts sent to your email.