Smešten u Bagdad iz 9. veka, tokom vladavine Abasidskog kalifata, Assassin’s Creed Mirage se u potpunosti fokusira na novog protagonisu po imenu Basim Ibn Ishaq, koji je prvi put predstavljen u Assassin’s Creed Valhalla kao Eivorov mentor.
Uz radnju koja se odvija nekoliko godina pre događaja iz vikinškog epa, Mirage priča svojevrsnu priču o poreklu Basima, onu u kojoj on od uličnog lopova postaje majstor ubica, Assassin, u svojoj domovini Iraku. Mirage se igra slično ranijim igrama u seriji otvorenog sveta, sa raznovrsnim dizajnom misija i jedinstvenim setovima, često postavljenim oko istrage i društvene skrivenosti na hiperlokalizovanim lokacijama, ali takođe zadržava neke od problemčića koji su pratili svaku igru u dugotrajnoj priči koja preskače vreme.
Najčistija Ubisoft stealth igra
Ovo je najčistija stelt igra koju je Ubisoft napravio zasvojih 15 godina AC.
Grad prepun krovova po kojima se skače, opcije spuštanja i padanja na mekano seno u kolicima u jednom od najlepših gradova ikada realizovanih u video igrici. Sećate se, pisala sam o tome koliko je Ubisoft uložio truda, vremena i saradnje sa muzejima da sve izgleda ovako realistično. Dok sedite na ivici i proučavate puteve stražara, mentalno beležite skrovišta ili planirte rizičan uspon, Mirage se oseća kao Ubi na vrhuncu svoje slave iigre. Šteta je, samo da je fluidno stelt sandbox pomalo opterećen nekim lošim stvarima koje je nasledio od poslednjih šest godina AC RPG-ova, spamovana borba, plutajuće kretanje likova i parkur koji nikad ne ide onako dobro kako je planirano.
Igranje
Poeni iskustva Experience points su sada nestali, nakon što su prožimali najnovije RPG unose, uključujući Origins i Odyssey. Umesto toga, nove veštine, oprema i napredovanje karaktera su ograničeni pojedinačnim misijama i kontekstualizovani u preokretima priče. Basimova glavna veština je njegova sposobnost koncentracije i fokusiranja, što mu omogućava da drastično uspori vreme, locira neprijatelje i trenutno se teleportuje do njih, pre nego što ih odmah ubije. Ova brutalna igra, kao ples, izgleda i oseća se kao ništa do sada u franšizi, i pravo je uživanje za igranje i gledanje. Kao i u mnogim drugim Assassin’s Creed igrama, naročito početnim, koji Mirage u velikoj meri izvlači, mete se moraju posmatrati i analizirati. Onda kada shvatite njihove rute patroliranja, navike ili slabosti, onda možete da počnete da menjate okruženje u svoju korist i na njihovu štetu, provlačeći se kroz rupe u bezbednosti ili bukvalno kroz zidove.
Razni mentori i prijatelji Basima stalno podstiču da se stvari odvijaju polako, a struktura priče odražava ovaj zahtev za ispitivanjem. Atentati su krajnji rezultat metodičnog nameštanja, eliminisanje stražara, skrivanje u žbunju ili kontejnerima, mukotrpni rad na uklanjanju prepreka i konačno eliminisanje mete bilo je konstantno nagrađivanje.
Mirage je nežno resetovanje, pre nego ponovno pokretanje franšize koje nas vraća njenim korenima u smislu mehanike. Nestale su beskonačne misije preuzimanja punjenja i mape prepune ikona. Umesto ogromnih delova čitavih zemalja koje su se nađle u poslednje tri igre u seriji, sada istražujete jedan grad, otkrivajući njegove četvrti i senovite uglove kako radnja napreduje.
U Assassin’s Creed Mirageu, igrači prikupljaju žetone (Power, Merchant i Scholar) džeparenjem, ispunjavanjem ugovora i obavljanjem nekoliko drugih kvota i ciljeva. Moćni žetoni se mogu koristiti da nateraju plaćenike da se bore sa čuvarima, omogućavajući igračima brz, prikriven ulazak. Tokeni trgovaca se mogu koristiti za podmićivanje trgovaca ili dobijanje nižih cena od njih, dok se tokeni učenjaka mogu koristiti za uklapanje u gomilu. Postoji više namena za svaki od ovih tokena, ali sam sistem podstiče igrače da budu uključeni u živi svet oko sebe.
U zavisnosti od toga gde se igrači nalaze, lako je biti okružen stražarima na ulicama Bagdada, što znači da je krov uvek najbezbednije mesto za Basima. Ozloglašenost i prateći sistem detekcije su vrhunski u igri. Nije tajna da je otkrivanje stražara u Assassin’s Creed Valhalla bilo toliko osetljivo da prikrivenost nije bila prava opcija, ali ovde je suprotno. Sve u vezi sa Assassin’s Creed Mirage tera igrače da se upuste u stealth. Jedna poruka na ekranu za učitavanje Assassin’s Creed Mirage-a govori igračima da izbegavaju borbu sa više od četiri neprijatelja, i to je vredna preporuka da pržive. Kada su u otvorenoj borbi, igrači mogu da koriste svoj mač i bodež da slome neprijatelja ili da pariraju napadu, što otvara neprijatelje za brzo ubijanje. Pariranje napada za taj početak zahteva od igrača da se fokusiraju na tajming, a za razliku od mnogih starijih AC igara, neprijatelji nisu ograničeni na napad jednog po jednog.ti Drugim rečima, iako je moguće parirati svom putu do pobede, to nije lako, a Basima je lako savladan kako se borba Assassin’s Creed Miragea pojačava .
25 sati uživanja
Kao što je obećano, igranje Mirage će trajati oko 20-25 sati. nekada se igra od 25 sati smatrala dugom, a sada se ova završava sa osećanjem da je Mirage malo prekratak. Nema sumnje da je promena igranja velikih hitova na koje odlazi i preko 100 sati, tipa The Witcher, preokrenula igricu. Mirage mapa je malo retka po pitanju toga koliko je velika, pa ako ne sledite misiju priče ili ugovor koji su samo kraće misije, nema mnogo posla u prostorima između otvaranja sanboxa, otključavanja unosa kodeksa i proiyvoda za nošenje.
Mirage se toliko nekada približava perfekciji da je nekima dosadno, ali i ohrabrujuće. Možda to nije potpuni povratak u formu ali to je najbolja stelt igra koja je ikada ponela ime Assassin’s Creed i svi se nadamo da će Ubisoft razvijati ovu granu AC kao nešto na čemu se može graditi.
Basim ima razne smrtonosne alate za nadogradnju: noževi se mogu zatrovati ili naoštriti za veću štetu, dok strelice mogu uspavljivati neprijatelje na neodređeno vreme ili ih razbesneti.
Dizajn nivoa u Bagdadu je jednako raznolik. Misijama se može pristupiti na više različitih načina, iz različitih uglova, što dovodi do jedinstvenih, nezaboravnih trenutaka. Basim može da nosi maske, na primer, da dođe do ciljeva. Evnuh za obavljanje zadataka za konkubinu, učestvovanje na aukciji kako biste kupili predmet za koji znate da je opsesija osobe koju treba da ubijete, krađa ogledala od bogatog trgovca bez ubijanja i primećivanja. Basimova lopovska veština je došla do izražaja.
Igra daje uzbuđenje kakvo odavno nismo imali!
Povratak u prošlost
Assassin’s Creed Mirage vraća igrače u prošlost na više načina. Istražuje hronološki Basimovu prošlost pre njegove uloge u Assassin’s Creed Valhalla. ovo je akciono-avanturistička igra za razliku od akcionog RPG-a, i vraća nas na Bliski istok. AC Mirage je u samom startu najavljen kao oda najranijim naslovima u franšizi od njenog objavljivanja, i jasno je koliko je blisko povezan sa originalnim igrama. U celini, Assassin’s Creed Mirage se zaista oseća kao nastavak Assassin’s Creed iz 2007. godine. To svakako može biti mač sa dve oštrice. On s jedne strane obuhvata ono što originalne avanturističke akcije čini tako sjajnim, ali s druge strane, ponekad se čini kao igra zaglavljena u kasnim 2000. Rezultat je svakako zabavno, nostalgično iskustvo kojeigra po tankoj liniji između omaža i osećanja zastarelosti, ali je od samog početka jasno da je ovo daleko, daleko od lošeg.
Bagdad
Okruzi su različiti, sa zgradama koje prikazuju bogatstvo ili siromaštvo, rad ili vladu. U Okruglom gradu, na primer, žive bogatiji trgovci i državni službenici, dok je lučki okrug prekriven bačvama za ribu i trošnim zgradama. Džamije su takođe pune pejzaža. Bagdad je dakle podeljen na nekoliko okruga:
Abbasiyah kulturno središte;
Karkh, trgovinski okrug;
Harbiyah, industrijski okrug;
Round City ili Okrugli grad u srcu svega toga.
Iza gradskih zidina, igrači će pronaći divljinu, zajedno sa peščanim dinama koje presecaju karavan, glavno istorijsko mesto i razbojnički kamp na drugim mestima. Igrači će većinu svog vremena provoditi na krovovima Bagdada, a iako su promene između okruga male, one su dovoljne da igrači budu angažovani samo zauzimanjem grada. Da ne spominjemo, Bagdad se zaista oseća živim, jer će se igrači baviti gomilom i raznim NPC-ovima.
Bagdad je najsjajnija tačka Mirage, tako dosledno prekrasan i živ. Fasade zgrada su raskošno ukrašene cvećem, građani vode prave razgovore dok kupujete nadogradnje oružja i odevnih predmeta i to uglavnom na arapskom, čak i kada se igra na engleskom. Pijace su obložene lepim ćilimima i dok sve posmatrate ne možete a da ne zapitate da li je do sada neko uradio velikobudžetnu igru otvorenog sveta koja je tako jasno zaljubljena u mesto koje prikazuje. Najveći dokaz te posvećenosti i ljubavi je njegov kodeks ” Istorija Bagdada”, enciklopedija sa desetinama kolekcionarskih istorijskih delova koji obuhvataju ekonomiju, vlade i kulturne doprinose regiona.
Kodeks je iznenađujuće detaljan, a najbolji dokaz su priložene fotografije stvarnih artefakata. Tu su grnčarija, vage, posteljina, umetnička dela iz tog vremena na kojima se čak beleži muzej u koji možete otići da ih vidite lično. Provešćete dosta vremena u igri tražeći i upijajući svaki pojedinačni unos kodeksa koji pronađete. Svakako igrač u startu ne očekuje da će igrati Mirage i razmišljati o tome kako je nekada izgledao život, posete tezgama na pijaci i svađe i uveravanja da prodavci ne opterećuju svoje vage da bi prevarili kupce. Mada, to imamo i danas.
U Okruglom gradu, na primer, žive bogatiji trgovci i državni službenici, dok je lučki okrug prekriven bačvama za ribu i trošnim zgradama. Džamije su takođe pune pejzaža.
Kultura i glumci
Bilo da je to kroz različite izreke koje se nalaze u njegovom dijalogu — shukran „hvala vam“, asalam wa-alaikum muslimanski pozdrav, shaytaan Sotona, ili kroz raznu garderobu, sa haljinama, šljokicama i islamskim nakitom, osetićete se kao da ste tamo. Mirage, kada nije fokusiran na lov, nasilje i korupciju, učiće Vas istoriju. Engleski i arapski izvođači su odlični u Mirage. Oba Basimova glasovna glumca rade sjajan posao, pokazujući njegovu tvrdoglavu strast prema ciljevima, ali i njegovu ranjivost kada se otkriju istine koje preokrenu čitav njegov svet.
Lee Majdoub daje glas engleske verzije a Eyad Nassar daje arapski. Ipak, ističe se Basimov mentor, Roshan, koju je ponovo izvela Shohreh Aghdashloo sa baršunastim tonom koji je sve osvojio nakon njenog prvog pojavljivanja u Assassin’s Creed Valhalla. Nabavljanje takvih neverovatnih izvođača sa bliskoistočnim poreklom učvršćuje autentično i tačno angažovanje Ubisoft Bordeaux sa svetom koji je nameravao da stvori.
Zaključak
Briljantnost Mirage se ogleda u načinu na koji spaja originalnu viziju društvenog stelt-a koje je imao Ubi Montreal sa modernom interpretacijom koja daje dobar stelt nivo. Svaka misija je mali sandbox sa više ruta i čuvara koji se mogu pokupiti, zaobići , ili jednostavno izbegnuti dobro promišljenim šunjanjem. Uz dodatni bonus orla koji Basimu omogućava da izviđa ograničena područja sa neba, nikada nije bilo tako zabavno biti podmukao u nekoj AC igrici kao što smo sada dobili priliku.
Igru možete pronaći u Games radnjama i trenutno je ostalo još par kolekcionarskih izdanja.
Discover more from Indijanka Danka
Subscribe to get the latest posts sent to your email.