Paper Mario: The Thousand-Year Door – Perfektna klasika na nov način

RPG avantura bez premca!

indijankadanka
od indijankadanka
6 minuta za čitanje

Već 20 godina je Paper Mario: The Thousand-Year Door standard za Mario RPG. On je ponudio ono što su obožavaoci želeli od avantura sa brkatim vodoinstalaterom… Prijatan humor, epske avanture, fantastične borbe i neverovatan šarm. Sada, dvadeset godina kasnije, Nintendo nam donosi unapređenu igru sasavršenim vizualima i avanturama koje nikoga neće ostaviti ravodušnim, kako stare tako i nove igrače!

Osnovni koncept ove igre je prilično jednostavan dok promena u grafičkom prikazu omogućava da igra ima sasvim drugačiji ton od većine mejnstrim igara. Mario kao 2D papirna verzija sebe neočekivano nudi mogućnost da se ispriča daleko duhovitija i ponekad šokantno mračna priču koja dovodi u pitanje ono što je moguće u seriji Super Mario. Po mnogima je originalna Paper Mario: The Thousand-Year Door među najboljima u franšizi u celini a rimejk to uopšte ne menja.

Igra vas osvaja od prvog momenta!

Luiđi, Mariov zapostavljeni i manje voljeni brat se iskada iz kuće koja očigledno pripada Mariju jer na njoj piše Mario. Čita pismo svog brata koje mu je napisala Princess Peach (sa mapom blaga) i odmah sed zapitate zbog čega mu ga jednostavno nije dao. Mario prati mapu samo da bi otkrio da je Peach nestala. Tako nailazi na mitove o Rogueportu, Hiljadugodišnjim vratima i opasnoj avanturi prikupljanja Kristalnih zvezda koje će se proširiti svetom. Priča odmah napreduje vrtoglavim tempom i uzput nema problema sa šalama na račun svojih većih serija. Pruža nezaboravnu priču za igranje punu simpatičnih likova. Ako se pitate da li postoji bar jedan jedini razlog da se vratite ovoj igri nakon 20 godina, odgovor je da ih ima mnogo ali je osnovni da ponovo proživite narativ koji ostaje zabavan i sposoban za neke šokantno emotivne udarce. Dok je Mario zvezda sam po sebi, ovde njegova sporedna ekipa krade pažnju. Goombella i Bobberi Bob-omb su dva istaknuta lika od kojih ovaj drugi ima zanimljivu priču. Svaki od njih donosi svoje jedinstvene veštine za borbu dok Mario okuplja svoju družinu, ali više od toga, oni donose pod-priče i ličnosti koje pomažu da se grad Rogueport i sve oko njega uobliči kao svet koji vredi vašeg vremena i istraživanja.

Maria će potraga odvesti do nekoliko zanimljivih lokaliteta. Drevno drvo naseljeno jednobojnim stanovnicima, prokleta ostrva sa piratima ili lebdeća arena za borbu, igra i njena priča pune su iznenađenja. Različiti nivoi i mehanika prikrivaju dosta slične misije. Dobijate novu mehaniku koju koristite za rešavanje svakog novog nivoa. Mario kao 2D može da se savija u origami čamac ili avion, rola kao poster i okreće kako bi provukao kroz prostore tanke kao papir.

Potezna borba se čini kao da nije ostarila ni dana. U pitanju je borbeni sistem koji je lako naučiti i koji se čini jednostavnim jer Mario može biti u pratnji samo jednog po jednog partnera. Imaće pristup samo nekim osnovnim napadima skokom i čekićem u prvih nekoliko delova igre. Većina sposobnosti ima napomene za akciju koje povećavaju njihovu snagu kada se pravilno unesu. Recimo pritiskom na A u trenutku kada Mario skoči na neprijatelja,dobijamo dodatni udar za jaču dodatnu štetu. Analogni štap čete morati da držite levo i pustite ga u pravom trenutku da biste zamahnuli Mariovim čekićem za maksimalnu štetu. Svi Mariovi saborci dolaze sa sopstvenim jedinstvenim potezima i podsetnicima za akciju. Ovde je sistem izuzetno efikasan u dodavanju elementa strategije čak i najjednostavnijim bitkama.

Mario može biti opremljen značkama koje možete pronaći skrivene širom sveta igre i pružaju širok spektar prednosti u borbi. Značke mogu otključati potpuno nove poteze za Maria, povećati statistiku, promeniti njegov izgled i dobiti zvučne efekte borbe. Značke subitan element u određivanju vašeg uspeha u borbi, naročito u sredini i kraju. Svoj BP možete povećati kada prelazite na nivo, što vam omogućava da se još više opremite kako igra napreduje.

Ako govorimo o prednostima borbe, treba napomenuti da publika raste i smanjuje se u zavisnosti od vašeg učinka u borbi. Kako se vaš nivo povećava tako se povećava i veličina bine. Imajte u vidu da nisu svi članovi publike jednaki jer neki mogu bacati korisne predmete, dok drugi preferiraju kamenje ili konzerve a možete ih oterati kada se pojavi poruka sa dugmetom.

Između nivoa najčešće dobijate scenu sa Mariom ili Peach mada ima i onih sa jednim ili više zlikovaca.

i za kraj, fokus na Vivien! Obožavana u originalu, odlična je i sada sa fantastičnom borbenom veštinom i specifičnom pričom. Na japanskom i nekoliko drugih jezika, Vivian je uvek bila transrodna žena, ali u originalnom engleskom prevodu je ovo izostavljeno. Sada, Vivian govori o prihvatanju svog pravog identiteta tj. njenog pola. Kjučni momenat koji mnogi podržavaju i tvrde da je uvek trebalo da bude tu.

Switch je na kraju svog veka jer očekujemo novu konzolu možda već sledeće godine ali kada zaigrate ovu igru ponovo ćete se zaljubiti u Switch!

Pratite me i na društvenim mrežama: Facebook, Instagram, Twitter, Threads , Linkedin i YouTube.

Discover more from Indijanka Danka

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Podelite ovaj članak
Zaprati:
Sedamdesetih godina prošlog veka u modi su bile lutke obučene kao partizanke, indijanke, hipi i naravno “normalne” djevojke, a sve su imale isto lice i dugu crnu kosu. Ja sam imala partizanku i indijanku. Imam ih još uvek (čuvala sam za kćerku koja ih nije ni uzela u ruke). Jedna sam od prvih žena gejmera kod nas. Prva žena autor i voditelj emisije o kompjuterskim igricama.