CYBERPUNK 2077 je dokaz da se trud i rad isplate

indijankadanka
od indijankadanka
7 minuta za čitanje

U svim istorijama gejming industrije će lansiranje Cyberpunk 2077 ostati zapisan kao jedan od najgorih ikada. Iskreno, bilo je mnogo gorih ali ni jedna igra pre ove nije imala toliki hype. 

Uplašeni komentarima i pretnjama, kao i akcionarima koji su im disali za vrat, rukovodioci CD Projekt Red su rešili da objave igru iako ona za neke platforme nije bila spremna. Još tada sam pisala da je trebalo objaviti samo PC verziju i sačekati sa ostalima. Jedan od faktora koji je doprineo lošem lansiranju je i nestašica PS5 konzola na koju. siurna sam, CDPR nije računao. 

PS4 kao platforma koja je već postala prevazićena nije trebala da bude osnova igranja već napredni i novi PS5 ali… Hiljade i hiljade planiranih korisnika konzola nove greneracije nije imalo na čemu da igra i jedina opcija je bio PS4 koji je možda treba o da bude preskočen. Ljutnje, pretnje i toliko toga se obrušilo na develpera igre a dan danas tvrdim da je bilo mnogo toga što je bilo preterano. Samo kod nas znam par novinara koji su koristili svaki momenat da pljuju igru a da je nisu ni igrali ali su lepo sebi podigli brojke gledanja i čitanja. 

CDPR je povukao dosta pogrešnih, ali i dosta pravih poteza. Umesto da par dana puste sve bez oglašavanja, kako je to recimo radila Bethesda pri lošim lansiranjima, oni su krenuli sa izvinjenjima, povratom novca i samo dodatno sbe još više ukopali. CDPR je povukao sve korake koji se predlažu kada je u pitanju krizni marketing, ali su zaboravili da nisu sve branše i industrije iste. Cyberpunk 2077 je tokom vremena iimao ažuriranja zakrpama za poboljšanje performansi, besplatnim DLC-om koji se može povezati sa Netflix-ovom emisijom Edgerunners, a sve to je ponovo izazvalo interesovanje za igru. A sada, sa velikim remontom svojih sistema, Cyberpunk 2077 je spreman da završi svoje iskupljenje, a mnogi su ponovo uzbuđeni da se vrate u Noćni grad. Uspeli su da opstanu. Uspeli su da vredno rade i da poprave sve što se popraviti dalo a sada, tri godine posle lansiranja, očekujemo Phantom Liberty koji nam ponovo dovodi neverovatnog Kianu Reevesa kao promotera Cyberpunk 2077 sveta!

Nekada je važilo ono “Odložena igra je na kraju dobra, ali igra u žurbi je zauvek loša.” U današnje vreme, CDPR je dokazao da nijedna igra nije večno loša.

Na Summer Game Fest-u, otkrili smo da je CD Projekt Red podesio i promenio skoro svaki glavni sistem igranja u RPG-u otvorenog sveta. Ono što je zapanjilo obožavaoce čak i više od četvrti Dogtown u Night City i priče o korporativnoj špijunaži koju je predstavio Idris Elba jesu široka renoviranja CD Projekt Red-a za Cyberpunk 2077. Svaki pojedinačni aspekt igre u njenoj originalnoj inkarnaciji dobija neko preko potrebno održavanje do i uključujući potpune prerade. S obzirom na nedavno iskreno priznanje studija da treba da popravi odnos sa svojim fanovima, izgleda da je Phantom Liberty predvodnik u toj nameri.

Potpredsednik CDPR-a za odnose sa javnošću i komunikacije Michał Platkow-Gilewski priznaje gore navedeno. U nedavnom intervjuu za GamesIndustrz.biz, on se osvrnuo na protekle tri godine kao na težak period za kompaniju, dodajući da studio ima još mnogo toga da uradi dok ne povrati svoju reputaciju. “Samo treba da popravimo naš odnos sa fanovima,” objasnio je Platkow-Gilewski. Razrađujući tu tačku, zvaničnik je rekao da bi samo isporuka onoga za šta je CDPR sposoban trebalo da bude dovoljno da se to uradi napred, počevši od prvog i jedinog proširenja Cyberpunk 2077.

Nakon skoro tri godine od njegovog početnog lansiranja, sa serijom unapređenja i popravki, malih ažuriranja sadržaja, privlačnost ponovnog igranja Cyberpunk 2077 je velika, posebno zbog njegovog porasta relevantnosti u marketinškoj kampanji za Phantom Liberty i kritički hvaljenoj seriji Cyberpunk Edgerunners na Netflix-u. Igra je na mnogo boljem mestu nego što je bila na lansiranju, sa zakrpom za nadogradnju sledeće generacije 1.5 za koju mnogi smatraju da je njena prekretnica, pošto su najugroženije greške uklonjene, a neke dodatne karakteristike kvaliteta života poboljšale su igru.

Igra je i dalje Cyberpunk 2077, igra koja je debitovala 2020. godine. To je zadivljujuća naracija sa dubokim RPG elemenatima i disonantnom beživotnošću Night City. Igra je dobila popravke i novi izgked u odnosu na svoje prvobitno izdanje ali i dalje je povremeno ometaju suštinski problemi koji razbijaju uranjanje u igranje. Policijska veštačka inteligencija i putanje su i dalje nezgodne kao i uvek, rutine pešačkog kretanja su krajnje pojednostavljene, a napredak je još negde u beskorisnim pogodnostima i poluspravljenim konceptima.

Grafika je skoro pa bez premca!

Za one koji žele da zaigraju Cyberpunk 2077, bilo da im je to po prvi ili su već igrali, teško je preporučitišta da urade dok Phantom ne izađe. 

Tri životna puta koje igrači mogu da izaberu daju igri određeni stepen mogućnosti ponovnog igranja, ali osim prvog čina igre, oni zaista nemaju mnogo uticaja na priču u Cyberpunk 2077. Za one koje zanima kako, iako će se igra transformisati sa Phantom Liberty, možda bi bilo vredno da počnete sa igrom pre njenog objavljivanja, kao neku vrstu komparacije pre i posledodatka.

Cyberpunk 2077 je bila igra vredna vremena igrača. Phantom Liberty, po svemu sudeći,  je onaj završni dodir koji je igri očajnički potreban da bi ispunila norme koje postavlja CDPR. 

Stari ili novi igrač, kraj septembra je ono što željno očekujemo!

Pratite me i na društvenim mrežama: Facebook, Instagram, Twitter, Threads , Linkedin i YouTube.

Discover more from Indijanka Danka

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Podelite ovaj članak
Zaprati:
Sedamdesetih godina prošlog veka u modi su bile lutke obučene kao partizanke, indijanke, hipi i naravno “normalne” djevojke, a sve su imale isto lice i dugu crnu kosu. Ja sam imala partizanku i indijanku. Imam ih još uvek (čuvala sam za kćerku koja ih nije ni uzela u ruke). Jedna sam od prvih žena gejmera kod nas. Prva žena autor i voditelj emisije o kompjuterskim igricama.