Nije da ih nema, ali ne postoji nijedna druga video igrica sa zapadnjačkom tematikom koja bi se približila kulturnom uticaju koji je Rockstar i Red Dead Redemption franšiza imala na industriju igara, ali istovremeno je iznenađujuće što nije inspirisao više igara sličnih sebi.
Nedavno je glumac John Marston pomenuo kako bi remaster RDR bio dobra ideja. Iako bi to moglo biti tačno, bilo bi još bolje videti kako drugi studiji prave korak dalje i dodaju nešto jedinstveno žanru. Međutim, određeni faktori otežavaju postizanje ovog cilja. Dva nastavka Red Dead Redemption nisu jedine video igre koje su imale pun pogodak u prikazivanju divljeg zapada. Možda su one jedine koje imaju tako veliki uticaj. Drugi kao što su Fallout: New Vegas, Red Dead Revolver (2004), ,Hunt: Showdown (2018), svi su imali svoje trenutke slave i uspeha. Ipak, dve godine nakon objavljivanja, RDR2 i dalje osvaja GOTI nagradu od Steam-a, što je pokazalo zajednici igara koliko je važan i da to nastavlja da bude.
Nažalost, to još uvek ne daje odgovor na pitanje zašto Rockstarovo remek-delo nije dovelo do pojave više video igara slične prirode, kao što je viđeno u drugim uspešnim franšizama
Postoji nekoliko ključnih detalja koji obuhvataju franšizu Red Dead Redemption koji su joj dali takvu prednost u odnosu na druge vestern igre i doveli do dominacije žanrom. Prvo, Rockstar Games je jedan od najistaknutijih studija na svetu i ima resurse da kreira takav AAA naslov. Drugo, Skirim je objavljen 2010. godine i inspirisao je više fantastičnih video igara nego istorijskih. Treće, vestern uopšte nije istorijski bio posebno popularan žanr za video igrice
Rockstar je uspeo da iskoristi sva tri ova faktora, a ništa poput RDR-a nije ponovljeno do danas. A i nema ga u najavi
Pored Red Dead Redemption, Rockstar je poznat i po svojoj drugoj legendarnoj franšizi, Grand Theft Auto, ali čak ni GTA ne može da tvrdi da nema konkurenciju na isti način na koji RDR može. Izlazak Saints Row iz GTA senke bio je jasan pokazatelj toga, i od tada su druge igre slične prirode uspele da se probiju u mejnstrim. Međutim, za razliku od GTA, Red Dead Redemption tek treba da vidi respektabilnog kandidata koji će mu dati svoj novac. Obe igre u seriji su zajedno dobile više od dvadesetak nagrada, a RDR2 je čak osvojio i nagradu za igru godine.
U 2018. godini, to je bio glavni takmičar protiv God of War, što je dokazalo koliko je igra zaista bila popularna u celoj gejming zajednici. Sve što je rečeno, ne naglašava očiglednu činjenicu stvari, a to je da reprodukovanje igre kao što je Red Dead Redemption nije mali poduhvat. Kada je prva igra u seriji objavljena 2010. godine, hvaljena je zbog svog inovativnog dizajna otvorenog sveta i bogate priče, ali RDR2 u poređenju sa mapom i pričom svog prethodnika je bio ogroman skok. Rockstar-u je trebalo nešto više od osam godina da razvije drugu igru, a studio je počeo ubrzo nakon prvog izdanja. Tokom tog perioda, tim eksperata koji je radio na igrici je bio u mogućnosti da stekne značajno iskustvo i uradi dubinsko istraživanje koje bi, delimično, stvorilo Red Dead Redemption 2.
Svako ko je igrao RDR2 tačno zna kakav je detalja koji su ušli u to, što pomaže da se slika stavi u perspektivu: remek-dela.
Screenrant smatra da u cilju razumevanja kako je Red Dead Redemption prvi put očarao ljude svojim jedinstvenim pogledom na vestern, važno je da se vratimo na događaje koji su se odvijali oko datuma njegovog objavljivanja: 18. maja 2010. Nedugo zatim, 2011. je najbolja godina igranja ikada, delom zbog lansiranja Skyrima. Franšiza Elder Scrolls je već izgradila bazu obožavatelja oko svojih prethodnih naslova, ali Skyrim je eskalirao na drugi nivo i doveo još više obožavatelja.
Možda najjedinstveniji aspekt Skyrim-ovog uticaja na zajednicu igara bio je način na koji je inspirisao druge studije da ili nastave svoje fantastične serije ili da kreiraju potpuno nove. Sa RDR-om koji je uhvaćen usred Skyrimove slave, igra je gurnuta u pozadinu, a igrači su želeli više igara kao što je Elder Scrolls. Nakon Skyrima-a, počele su da se pojavljuju i druge fantastične RPG igre otvorenog sveta. Među najboljima su bili naslovi poput Witcher 3,Horizon Zero Dawn,Dragon Age: Inquisition, i Legend of Zelda: Breath of The Wild. Nije da je Red Dead Redemption bio toliko loš ili na bilo koji način inferioran u odnosu na ove igre, ali je način kulture da odluči šta sledi. Bez obzira na to, RDR2 je i dalje pokrenut osam godina nakon prve igre, još veće izdanje, ali je ostao jedinstven naslov inspirisan divljim zapadom uprkos godinama koje su prošle.
Treba svakako napomenuti da je nesposobnost Red Dead Redemption-a da inspiriše više vestern video igara sam žanr. Dok vestern filmovi i književnost imaju jaku publiku, video igre nikada nisu uspele da postignu taj nivo interesovanja. RDR i RDR2 su bile neverovatne igre, ali su bili samostalni hitovi, oni koji nisu sledili u dugom nizu sličnih naslova pre njih. Takođe je važno napomenuti da istorijski vremenski period nije ni približno tako poznat među gejmeskim krugovima kao neki drugi koji se vide u franšizama kao što je Assassin’s Creed, iako je Valhalla mogla da isRDR2 kaubojski trik.
Teško je reći šta je tačno uzrokovalo nedostatak kaubojskih video igara, posebno s obzirom na veliki uspeh Red Dead Redemption franšize. U jednom smislu, izgleda bizarno da uzbudljiv žanr koji vrvi od tolikog potencijala za naraciju i umetnost nije imao uticaja kakav bi trebao u zajednici video igara; ali u isto vreme postoje jasni elementi koji su doveli do toga da ona ne poleti.
Možda Rockstar treba da napravi treći deo i onda se nešto pokrene.
Discover more from Indijanka Danka
Subscribe to get the latest posts sent to your email.